AKS Pravila

Natisni

Spoštovani igralec airsofta, odprl si dokument v katerem smo zbrali pravila v okviru katerih igramo airsoft v društvu Airsoft klub Salamander (AKS). Pri usklajevanju pravil smo sodelovali ljudje, ki igramo airsoft že več let in imamo bogate izkušnje z igro, igrišči in igralci. Pravila omogočajo v prvi vrsti varno igro, hkrati pa tudi zanimivo in kvalitetno igranje vlog.

FPS limit table

Za AKS veljajo pravila od 02. 10. 2008 naprej brez odstopanj. Enaka pravila veljajo tudi na vseh dogodkih, ki jih organizira AKS. Za ostala airsoft društva so lahko pravila zgolj kot priporočilo za varno in zanimivo igro ali kot osnova za novo nastala društva.
Pravila zajemajo tri pomembna področja airsofta:

  • varnost
  • replike
  • igra
  • igra in replike v urbanem okolju


Za bolj natančno tolmačenje pravil, vprašanja ali komentarje Vas vljudno vabimo na AKS portal ali oglasno desko, kjer bomo CO-ji in SO-ji AKS enot rade volje pojasnili detajle.

gun bag

Varnost

Zaradi velike podobnosti s pravim orožjem je nujno potrebno upoštevati da zaradi tega lahko pride do konfliktov, ter v najslabšem primeru policijske intervencije. Kljub temu, da je kroglica manj navarna kot pri pravem orožju, pa še vedno lahko povzroči poškodbe zato vsak član vedno ravna kot da je replika pripravljena na strel, s kroglico v cevi. Pod uporabo replike se šteje nošenje, prenašanje in streljanje z repliko.
Nošenje je vidno ali skrito prenašanje replike v rokah ali v oblačilih. Nošenje replike in streljanje v javnosti je prepovedano. Prepoved velja tudi za javne prireditve v kolikor ni izrečno drugače dogovorjeno z organizatorjem.

Replike se v javnosti prenašajo na način ki preprečuje nepoučenim tretjim osebam da zagledajo repliko. Replika se prenaša kot da gre za pravo orožje. Streljanje z replikami se izvaja na način ki ne ogroža drugih oseb. Izvaja se izključno na zemljiščih za katera je to uporabniku izrečno dovoljeno s strani lastnika zemljišča. Na igrišcih za airsoft je dovoljeno streljanje na delu, kjer poteka igra, ter na delu ki je namenjen preizkušanju replik. Streljanje na mestih, kjer se igralci pripravljajo za igro, je prepovedano. V primeru da na igrišce zaidejo civilisti, se igra takoj ustavi, ter se nadaljuje po odhodu civilistov z igrišca. Na igriščih in prostorih za preiskušanje replik je obvezna uporaba zašcite za oči. Snemanje zaščite iz kakršnihkoli razlogov je prepovedano. Kot zaščita se uporalbjajo airsoftu namenjena airsoft goggleszaščitna očala oziroma maske, ter druga specializirana zašcitna očala ali maske. Uporaba sončnih ali drugih neprimernih očal je prepovedana. Uporaba zaščite oči je obvezna tudi za druge osebe, ki se med igro nahajajo na igrišču (drugi sodelujoči).

Igra

Zadet / ranjen / izločen... igralec je tisti, ki ga kroglica zadane ali oplazi v telo ali katerikoli del telesa ali opreme z izjemo replike.

medic

Izločen igralec je dolžan jasno priznati zadetek in nemudoma natakniti nase oranžno krpo, ki jo obdrži na sebi vse dokler se ne vrne v igro. Zadetek se lahko začuti, vidi ali zasliši. Če igralec ni prepričan ali je bil zadet ali ne, lahko počaka par sekund na »ponovitev dogodka« ali pa prizna zadetek.

Oživljanje

V airsoftu se uporabljajo različni načini oživljanja (respawn). Pravila oživljanja so odvisna od scenarija, običajno pa se je v obsežnejših scenarijih v AKS uveljavilo pravilo oživljanja z en medic na enoto 5-10 ljudi.
Medic ima 10 medipackov. Za zdravljenje vsakega ranjenca se porabi en medipack (bel trak ali povoj). Zdravljenje ponavadi traja 2min izven območja spopada.
Ko "medicu" zmanjka medipackov se ob naslednjem zadetem vrne na MASH (Respawn) cela enota. Če je izločena cela enota morajo iti vsi na MASH, kjer počakajo 30min oz. odvisno od scenarija.
Medicinec lahko zdravi naenkrat le eno osebo in med zravljenjem nesme streljati.

Tihi strel (»silent kill«)

Tihi strel mora igralec uporabiti kot nadomestilo za strel od blizu, ki bi prizadejal nepotrebno bolečino. Igralec mora imeti do nasprotnika čisti strel. Presenečeni igralec se mora potihem javiti za mrtvega in po navodilih scenarija oditi do medicinca ali na točko oživljanja. Če ni povsem jasno kdo je presenetil koga gresta brez prerekanja na oživljanje oba udeleženca.

Igra in replike v urbanem okolju

V airsoft spopadih med zidanimi objekti (FIBUA/MOUT*) in v zaprtih prostorih (CQB**) se igra dogaja na drugačen način. Veliko je strelov na zelo blizu in v glavo. Skozi leta intenzivne igre v urbanem okolju smo pri AKS razvili pravila, ki lahko tudi takšno sicer težko igro naredijo varno in prijetno a hkrati zanimivo.

Prvo pravilo:

Poleg oči si je igralec dolžan zaščititi tudi zobovje. To lahko stori z namensko masko, športnim šcitnikom za zobe ali s kakšnim drugim objektom pred zobmi. Nikakor ne smemo odgovornosti za svoje zobovje preložiti na nasprotnika, ki na nas strelja.

Drugo pravilo:
Običajno se za CQB uporablja pištole ali nenavite replike. Moč replike nesme presegati 350 FPS (z 0,2g BB).

*Fighting in built up areas/ Military operations in urban terrain
** Close quaters battles

Discussion Bot Test Mode
Valid: No
Invalid Reason: No default user has been set
Spletno mesto za svoje funkcionalnosti uporablja spletne piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Če se z uporabo spletnih piškotkov ne strinjate, nekatere funkcionalnosti na tej spletni strani ne bodo delovale. Ali sprejmete uporabo spletnih piškotkov na teh straneh?

Zakaj vidim to sporočilo?